Følgende privatlivspolitik beskriver reglerne for lagring og adgang til data på brugernes enheder, der bruger webstedet med det formål at levere tjenester elektronisk af administratoren, samt reglerne for indsamling og behandling af brugernes personoplysninger, som de har givet personligt og frivilligt ved hjælp af de værktøjer, der er tilgængelige på webstedet.
Følgende privatlivspolitik er en integreret del af hjemmesidereglerne, som definerer principperne, rettighederne og forpligtelserne for brugere, der bruger hjemmesiden.
Hjemmeside – hjemmesiden “Skat og Moms 4 U”, der opererer på https://skatogmoms4u.dk/
Ekstern hjemmeside – hjemmesider for partnere, tjenesteudbydere eller tjenestemodtagere, der samarbejder med administratoren
Hjemmeside-/dataadministrator – Hjemmesideadministratoren og dataadministratoren (herefter benævnt administratoren) er virksomheden
Skat og moms 4u ApS
7100 Vejle, Nørrebjerget 29
E-mail: kontakt@skatogmoms4u.dk
Tlf: +45 5380-0341
CVR: 40603387
levering af tjenester elektronisk via hjemmesiden
Bruger – en fysisk person, for hvem Administratoren leverer tjenester elektronisk via Hjemmesiden.
Enhed – en elektronisk enhed med software, hvorigennem brugeren får adgang til hjemmesiden
Cookies – tekstdata indsamlet i form af filer placeret på brugerens enhed
GDPR – Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EU) 2016/679 af 27. april 2016 om beskyttelse af fysiske personer i forbindelse med behandling af personoplysninger og om fri udveksling af sådanne oplysninger og om ophævelse af direktiv 95/46/EF (generel forordning om databeskyttelse)
Personoplysninger – betyder oplysninger vedrørende en identificeret eller identificerbar fysisk person (“den registrerede”); en identificerbar fysisk person er en person, der kan identificeres direkte eller indirekte, navnlig ved henvisning til en identifikator såsom et navn, et identifikationsnummer, lokaliseringsdata, en online identifikator eller til en eller flere faktorer, der er specifikke for den pågældende fysiske persons fysiske, fysiologiske, genetiske, mentale, økonomiske, kulturelle eller sociale identitet.
Behandling – betyder en operation eller række af operationer, der udføres på personoplysninger eller sæt af personoplysninger, uanset om det er automatiseret eller ej, såsom indsamling, registrering, organisering, strukturering, lagring, tilpasning eller ændring, hentning, søgning, anvendelse, videregivelse ved transmission, formidling eller på anden måde tilgængeliggørelse, matchning eller kombination, begrænsning, sletning eller destruktion;
Begrænsning af behandling – betyder markering af lagrede personoplysninger for at begrænse deres fremtidige behandling
Profilering – betyder enhver form for automatiseret behandling af personoplysninger, der involverer brug af personoplysninger til at evaluere visse personlige aspekter af en fysisk person, især til at analysere eller forudsige aspekter vedrørende den pågældende fysiske persons præstation på arbejdspladsen, økonomiske situation, helbred, personlige præferencer, interesser, pålidelighed, adfærd, placering eller bevægelse.
Samtykke – den registreredes samtykke betyder en frivillig, specifik, informeret og utvetydig viljestilkendegivelse, hvorved den registrerede i form af en erklæring eller en klar bekræftende handling giver samtykke til behandling af personoplysninger vedrørende sig selv.
Brud på persondata – betyder et brud på sikkerheden, der fører til utilsigtet eller ulovlig tilintetgørelse, tab, ændring, uautoriseret videregivelse af eller uautoriseret adgang til personoplysninger, der er transmitteret, lagret eller på anden måde behandlet
Pseudonymisering – betyder behandling af personoplysninger på en sådan måde, at de ikke længere kan henføres til en bestemt registreret person uden brug af yderligere oplysninger, forudsat at sådanne yderligere oplysninger opbevares separat og er underlagt tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at sikre, at de ikke henføres til en identificeret eller identificerbar fysisk person.
Anonymisering – Dataanonymisering er en irreversibel databehandlingsproces, der ødelægger/overskriver “personoplysninger”, hvilket gør det umuligt at identificere eller knytte en given registrering til en bestemt bruger eller fysisk person.
I henhold til artikel 37 i GDPR har den dataansvarlige ikke udpeget en databeskyttelsesrådgiver.
I sager vedrørende behandling af data, herunder personoplysninger, bedes du kontakte administratoren direkte.
Interne cookies – filer, der placeres og læses fra brugerens enhed af webstedets IT-system
Eksterne cookies – filer, der placeres og læses fra brugerens enhed af IT-systemerne på eksterne websteder. Scripts fra eksterne websteder, der kan placere cookies på brugerens enheder, er bevidst blevet placeret på webstedet via scripts og tjenester, der er stillet til rådighed og installeret på webstedet.
Sessionscookies – filer, der placeres og læses fra brugerens enhed af webstedet under en enkelt session på den pågældende enhed. Når sessionen er afsluttet, slettes filerne fra brugerens enhed.
Permanente cookies – filer, der placeres og læses fra brugerens enhed af webstedet, indtil de slettes manuelt. Filer slettes ikke automatisk, når enhedssessionen er afsluttet, medmindre brugerens enhed er konfigureret til at slette cookies, når enhedssessionen er afsluttet.
Mekanismer til lagring og læsning af cookies – Mekanismerne til lagring, læsning og udveksling af data mellem cookies, der er gemt på brugerens enhed, og webstedet, implementeres via indbyggede webbrowsermekanismer og tillader ikke download af andre data fra brugerens enhed eller data fra andre websteder, som brugeren har besøgt, herunder personoplysninger eller fortrolige oplysninger. Overførsel af virus, trojanske heste og andre orme til brugerens enhed er også praktisk talt umuligt.
Interne cookies – Cookies, der bruges af administratoren, er sikre for brugerenheder og indeholder ikke scripts, indhold eller oplysninger, der kan true sikkerheden af personoplysninger eller sikkerheden af den enhed, som brugeren bruger.
Eksterne cookies – Administratoren træffer alle mulige foranstaltninger for at verificere og udvælge servicepartnere med brugersikkerhed i tankerne. Administratoren udvælger velkendte, store partnere med global social tillid til samarbejde. Administratoren har dog ikke fuld kontrol over indholdet af cookies fra eksterne partnere. Administratoren er ikke ansvarlig for sikkerheden af cookies, deres indhold eller deres licenserede brug af scripts installeret på webstedet, der stammer fra eksterne websteder, i det omfang det er tilladt ved lov. En liste over partnere findes senere i denne privatlivspolitik.
Cookie kontrol
Brugeren kan til enhver tid selv ændre indstillingerne for lagring, sletning og adgang til gemte cookies via hvert websted.
Information om, hvordan man deaktiverer cookies i de mest populære computerbrowsere, findes på hjemmesiden: hvordan man deaktiverer cookies eller hos en af de angivne udbydere:
Brugeren kan til enhver tid slette alle cookies, der er gemt indtil videre, ved hjælp af værktøjerne på den enhed, hvorigennem brugeren bruger webstedets tjenester.
Trusler på brugersiden – Administratoren anvender alle mulige tekniske foranstaltninger for at sikre sikkerheden af data gemt i cookies. Det skal dog bemærkes, at sikringen af disse datas sikkerhed afhænger af begge parter, herunder brugerens aktivitet. Administratoren er ikke ansvarlig for aflytning af disse data, efterligning af en brugersession eller sletning heraf som følge af brugerens bevidste eller ubevidste aktivitet, eller for virus, trojanske heste og anden spyware, der kan have inficeret eller inficeret brugerens enhed. For at beskytte sig mod disse trusler bør brugerne overholde reglerne for brug af internettet.
Opbevaring af personoplysninger – Administratoren sikrer, at der gøres alt for at sikre, at de personoplysninger, som brugerne frivilligt indtaster, behandles sikkert, at adgangen til dem er begrænset, og at de behandles i overensstemmelse med deres tilsigtede formål og formålene med behandlingen. Administratoren sikrer også, at der gøres alt for at beskytte sine data mod tab ved at implementere passende fysiske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger.
Opbevaring af adgangskoder – Administratoren erklærer, at adgangskoder opbevares i krypteret form i henhold til de nyeste standarder og retningslinjer på dette område. Det er praktisk talt umuligt at dekryptere adgangskoder til kontoer, der er angivet på webstedet.
Personoplysninger, der frivilligt gives af brugere, behandles til et af følgende formål:
Brugerdata indsamlet anonymt og automatisk behandles til et af følgende formål:
Webstedsadministratoren bruger JavaScript og webkomponenter fra partnere, der kan placere deres egne cookies på brugerens enhed. Bemærk venligst, at du kan kontrollere, hvilke cookies der er tilladt af individuelle websteder, i dine browserindstillinger. Nedenfor er en liste over partnere eller deres tjenester implementeret på webstedet, der kan placere cookies:
Tjenester leveret af tredjeparter er uden for administratorens kontrol. Disse enheder kan til enhver tid ændre deres servicevilkår, privatlivspolitikker, databehandlingsformål og metoder til brug af cookies.
Hjemmesiden indsamler data om brugere. Nogle data indsamles automatisk og anonymt, mens andre er personoplysninger, som brugerne frivilligt giver, når de tilmelder sig specifikke tjenester, der tilbydes af hjemmesiden.
Anonyme data indsamlet automatisk:
Data indsamlet under registrering:
Data indsamlet ved tilmelding til nyhedsbrevstjenesten
Data indsamlet ved tilføjelse af en kommentar
Nogle data (uden identificerende data) kan blive gemt i cookies. Nogle data (uden identificerende data) kan blive overført til en statistiktjenesteudbyder.
Som hovedregel er administratoren den eneste modtager af personoplysninger, der leveres af brugerne. Data indsamlet som en del af de leverede tjenester overføres eller sælges ikke til tredjeparter.
Adgang til data (normalt baseret på en databehandleraftale) kan gives til enheder, der er ansvarlige for at vedligeholde den infrastruktur og de tjenester, der er nødvendige for at drive webstedet, dvs.:
Overdragelse af behandling af personoplysninger – Hosting, VPS eller dedikerede servertjenester
For at drive hjemmesiden bruger administratoren tjenesterne fra en ekstern hostingudbyder, VPS eller dedikerede servere – <arel=”nofollow external”=”” href=”https://cyberfolks.pl/polityka-prywatnosci/”>cyber_Folks S.A.</arel=”nofollow>. Alle data, der indsamles og behandles på hjemmesiden, gemmes og behandles i tjenesteudbyderens infrastruktur, der er placeret i Den Europæiske Union. Adgang til dataene er mulig som følge af vedligeholdelsesarbejde udført af tjenesteudbyderens personale. Adgang til disse data er reguleret af den aftale, der er indgået mellem administratoren og tjenesteudbyderen.
Databehandling i forbindelse med onlinebetalinger
I tilfælde af onlinebetalinger overføres alle betalingsdata direkte af Brugeren til den enhed, der behandler betalingen – <arel=”nofollow external”=”” href=”https://mobilepay.dk/hjaelp/gdpr”>MobilePay. Udvalgte data, der kræves for at gennemføre transaktionen, overføres derefter af denne enhed til den Dataansvarlige. Dataoverførslen er underlagt den aftale, der er indgået mellem den Dataansvarlige og Tjenesteudbyderen. </arel=”nofollow>
Personoplysninger givet frivilligt af brugere:
Anonyme data (uden personoplysninger) indsamlet automatisk:
Hjemmesiden indsamler og behandler brugerdata baseret på:
Dane osobowe podane dobrowolnie przez Użytkowników:
Som hovedregel opbevares de angivne personoplysninger kun, så længe den tjeneste, der leveres af administratoren, varer. De slettes eller anonymiseres inden for 30 dage efter tjenestens ophør (f.eks. sletning af en registreret brugerkonto, afmelding fra nyhedsbrevslisten osv.).
En undtagelse er en situation, der kræver, at administratoren sikrer legitime formål for viderebehandling af disse data. I en sådan situation opbevarer administratoren de angivne data fra det tidspunkt, hvor brugeren anmoder om sletning, men højst i tre år i tilfælde af overtrædelse eller mistanke om overtrædelse af webstedets vilkår og betingelser fra brugerens side.
Anonyme data (uden personoplysninger) indsamlet automatisk:
Anonyme statistiske data, som ikke udgør personoplysninger, opbevares af administratoren med det formål at vedligeholde hjemmesidestatistik i en ubestemt periode.
Hjemmesiden indsamler og behandler brugerdata baseret på:
Retten til adgang til personoplysninger
Brugere har ret til at få adgang til deres personoplysninger efter anmodning indsendt til administratoren.
Retten til at berigtige personoplysninger
Brugere har ret til at anmode administratoren om straks at berigtige ukorrekte personoplysninger og/eller supplere ufuldstændige personoplysninger efter anmodning fra administratoren.
Retten til at slette personoplysninger
Brugere har ret til at anmode administratoren om øjeblikkeligt at slette personoplysninger efter anmodning, der indsendes til administratoren. I tilfælde af brugerkonti indebærer sletning af data anonymisering af data, der muliggør brugerens identifikation. Administratoren forbeholder sig retten til at tilbageholde en anmodning om sletning af data for at beskytte administratorens legitime interesser (f.eks. hvis brugeren har overtrådt servicevilkårene, eller dataene er indhentet via korrespondance).
I tilfælde af nyhedsbrevstjenesten har brugeren mulighed for at slette sine personoplysninger ved at bruge det link, der er inkluderet i hver sendt e-mail.
Retten til at begrænse behandlingen af personoplysninger
Brugere har ret til at begrænse behandlingen af personoplysninger i de tilfælde, der er angivet i artikel 18 i GDPR, herunder at sætte spørgsmålstegn ved rigtigheden af personoplysninger, efter anmodning indgivet til den dataansvarlige.
Retten til at overføre personoplysninger
Brugere har ret til at få personoplysninger om brugeren fra den dataansvarlige i et struktureret, almindeligt anvendt, maskinlæsbart format efter anmodning til den dataansvarlige.
Retten til at gøre indsigelse mod behandling af personoplysninger
Brugere har ret til at gøre indsigelse mod behandlingen af deres personoplysninger i de tilfælde, der er angivet i artikel 21 i GDPR, efter anmodning indgivet til den dataansvarlige.
Ret til at indgive en klage
Brugere har ret til at indgive en klage til den tilsynsmyndighed, der er ansvarlig for beskyttelse af personoplysninger.
Du kan kontakte administratoren på en af følgende måder:
Postadresse – 7100 Vejle, Nørrebjerget 29
E-mailadresse – kontakt@skatogmoms4u.dk
Telefonopkald – +45 5380-0341
Kontaktformular – tilgængelig på: /kontakt
Begrænsning af lagring af og adgang til cookies på brugerens enhed kan resultere i, at nogle af webstedets funktioner ikke fungerer korrekt.
Administratoren er ikke ansvarlig for funktionsfejl på webstedet, hvis brugeren på nogen måde begrænser muligheden for at gemme og læse cookies.
Hjemmesiden – artikler, opslag, indlæg og brugerkommentarer – kan indeholde links til eksterne hjemmesider, som hjemmesideejeren ikke samarbejder med. Disse links og de sider eller filer, der er linket til dem, kan være farlige for din enhed eller udgøre en trussel mod dine datasikkerhed. Administratoren er ikke ansvarlig for indhold, der findes uden for hjemmesiden.
Administratoren forbeholder sig retten til at ændre denne privatlivspolitik til enhver tid uden at underrette brugerne om brugen og udnyttelsen af anonyme data eller brugen af cookies.
Administratoren forbeholder sig retten til at ændre denne privatlivspolitik vedrørende behandling af personoplysninger til enhver tid. Brugere med brugerkonti eller dem, der abonnerer på nyhedsbrevstjenesten, vil blive underrettet om sådanne ændringer via e-mail inden for 7 dage efter ændringen. Fortsat brug af tjenesterne udgør accept af ændringerne af privatlivspolitikken. Hvis brugeren ikke accepterer ændringerne, skal de slette deres konto fra webstedet eller afmelde sig nyhedsbrevstjenesten.
Eventuelle ændringer i privatlivspolitikken vil blive offentliggjort på denne underside af webstedet.
De indførte ændringer træder i kraft ved offentliggørelsen.