Privatlivspolitik

Følgende privatlivspolitik beskriver reglerne for lagring og adgang til data på brugernes enheder, der bruger webstedet med det formål at levere tjenester elektronisk af administratoren, samt reglerne for indsamling og behandling af brugernes personoplysninger, som de har givet personligt og frivilligt ved hjælp af de værktøjer, der er tilgængelige på webstedet.

Følgende privatlivspolitik er en integreret del af hjemmesidereglerne, som definerer principperne, rettighederne og forpligtelserne for brugere, der bruger hjemmesiden.

§1 Definitioner

  • Hjemmeside – hjemmesiden “Skat og Moms 4 U”, der opererer på https://skatogmoms4u.dk/

  • Ekstern hjemmeside – hjemmesider for partnere, tjenesteudbydere eller tjenestemodtagere, der samarbejder med administratoren

  • Hjemmeside-/dataadministrator – Hjemmesideadministratoren og dataadministratoren (herefter benævnt administratoren) er virksomheden

    Skat og moms 4u ApS

    7100 Vejle, Nørrebjerget 29

    E-mail: kontakt@skatogmoms4u.dk

    Tlf: +45 5380-0341

    CVR: 40603387

    levering af tjenester elektronisk via hjemmesiden

  • Bruger – en fysisk person, for hvem Administratoren leverer tjenester elektronisk via Hjemmesiden.

  • Enhed – en elektronisk enhed med software, hvorigennem brugeren får adgang til hjemmesiden

  • Cookies – tekstdata indsamlet i form af filer placeret på brugerens enhed

  • GDPR – Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EU) 2016/679 af 27. april 2016 om beskyttelse af fysiske personer i forbindelse med behandling af personoplysninger og om fri udveksling af sådanne oplysninger og om ophævelse af direktiv 95/46/EF (generel forordning om databeskyttelse)

  • Personoplysninger – betyder oplysninger vedrørende en identificeret eller identificerbar fysisk person (“den registrerede”); en identificerbar fysisk person er en person, der kan identificeres direkte eller indirekte, navnlig ved henvisning til en identifikator såsom et navn, et identifikationsnummer, lokaliseringsdata, en online identifikator eller til en eller flere faktorer, der er specifikke for den pågældende fysiske persons fysiske, fysiologiske, genetiske, mentale, økonomiske, kulturelle eller sociale identitet.

  • Behandling – betyder en operation eller række af operationer, der udføres på personoplysninger eller sæt af personoplysninger, uanset om det er automatiseret eller ej, såsom indsamling, registrering, organisering, strukturering, lagring, tilpasning eller ændring, hentning, søgning, anvendelse, videregivelse ved transmission, formidling eller på anden måde tilgængeliggørelse, matchning eller kombination, begrænsning, sletning eller destruktion;

  • Begrænsning af behandling – betyder markering af lagrede personoplysninger for at begrænse deres fremtidige behandling

  • Profilering – betyder enhver form for automatiseret behandling af personoplysninger, der involverer brug af personoplysninger til at evaluere visse personlige aspekter af en fysisk person, især til at analysere eller forudsige aspekter vedrørende den pågældende fysiske persons præstation på arbejdspladsen, økonomiske situation, helbred, personlige præferencer, interesser, pålidelighed, adfærd, placering eller bevægelse.

  • Samtykke – den registreredes samtykke betyder en frivillig, specifik, informeret og utvetydig viljestilkendegivelse, hvorved den registrerede i form af en erklæring eller en klar bekræftende handling giver samtykke til behandling af personoplysninger vedrørende sig selv.

  • Brud på persondata – betyder et brud på sikkerheden, der fører til utilsigtet eller ulovlig tilintetgørelse, tab, ændring, uautoriseret videregivelse af eller uautoriseret adgang til personoplysninger, der er transmitteret, lagret eller på anden måde behandlet

  • Pseudonymisering – betyder behandling af personoplysninger på en sådan måde, at de ikke længere kan henføres til en bestemt registreret person uden brug af yderligere oplysninger, forudsat at sådanne yderligere oplysninger opbevares separat og er underlagt tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at sikre, at de ikke henføres til en identificeret eller identificerbar fysisk person.

  • Anonymisering – Dataanonymisering er en irreversibel databehandlingsproces, der ødelægger/overskriver “personoplysninger”, hvilket gør det umuligt at identificere eller knytte en given registrering til en bestemt bruger eller fysisk person.

§2 Databeskyttelsesinspektør

I henhold til artikel 37 i GDPR har den dataansvarlige ikke udpeget en databeskyttelsesrådgiver.

I sager vedrørende behandling af data, herunder personoplysninger, bedes du kontakte administratoren direkte.

§3 Typer af cookies

  • Interne cookies – filer, der placeres og læses fra brugerens enhed af webstedets IT-system

  • Eksterne cookies – filer, der placeres og læses fra brugerens enhed af IT-systemerne på eksterne websteder. Scripts fra eksterne websteder, der kan placere cookies på brugerens enheder, er bevidst blevet placeret på webstedet via scripts og tjenester, der er stillet til rådighed og installeret på webstedet.

  • Sessionscookies – filer, der placeres og læses fra brugerens enhed af webstedet under en enkelt session på den pågældende enhed. Når sessionen er afsluttet, slettes filerne fra brugerens enhed.

  • Permanente cookies – filer, der placeres og læses fra brugerens enhed af webstedet, indtil de slettes manuelt. Filer slettes ikke automatisk, når enhedssessionen er afsluttet, medmindre brugerens enhed er konfigureret til at slette cookies, når enhedssessionen er afsluttet.

§4 Sikkerhed i datalagring

  • Mekanismer til lagring og læsning af cookies – Mekanismerne til lagring, læsning og udveksling af data mellem cookies, der er gemt på brugerens enhed, og webstedet, implementeres via indbyggede webbrowsermekanismer og tillader ikke download af andre data fra brugerens enhed eller data fra andre websteder, som brugeren har besøgt, herunder personoplysninger eller fortrolige oplysninger. Overførsel af virus, trojanske heste og andre orme til brugerens enhed er også praktisk talt umuligt.

  • Interne cookies – Cookies, der bruges af administratoren, er sikre for brugerenheder og indeholder ikke scripts, indhold eller oplysninger, der kan true sikkerheden af ​​personoplysninger eller sikkerheden af ​​den enhed, som brugeren bruger.

  • Eksterne cookies – Administratoren træffer alle mulige foranstaltninger for at verificere og udvælge servicepartnere med brugersikkerhed i tankerne. Administratoren udvælger velkendte, store partnere med global social tillid til samarbejde. Administratoren har dog ikke fuld kontrol over indholdet af cookies fra eksterne partnere. Administratoren er ikke ansvarlig for sikkerheden af ​​cookies, deres indhold eller deres licenserede brug af scripts installeret på webstedet, der stammer fra eksterne websteder, i det omfang det er tilladt ved lov. En liste over partnere findes senere i denne privatlivspolitik.

  • Cookie kontrol

  • Trusler på brugersiden – Administratoren anvender alle mulige tekniske foranstaltninger for at sikre sikkerheden af ​​data gemt i cookies. Det skal dog bemærkes, at sikringen af ​​disse datas sikkerhed afhænger af begge parter, herunder brugerens aktivitet. Administratoren er ikke ansvarlig for aflytning af disse data, efterligning af en brugersession eller sletning heraf som følge af brugerens bevidste eller ubevidste aktivitet, eller for virus, trojanske heste og anden spyware, der kan have inficeret eller inficeret brugerens enhed. For at beskytte sig mod disse trusler bør brugerne overholde reglerne for brug af internettet.

  • Opbevaring af personoplysninger – Administratoren sikrer, at der gøres alt for at sikre, at de personoplysninger, som brugerne frivilligt indtaster, behandles sikkert, at adgangen til dem er begrænset, og at de behandles i overensstemmelse med deres tilsigtede formål og formålene med behandlingen. Administratoren sikrer også, at der gøres alt for at beskytte sine data mod tab ved at implementere passende fysiske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger.

  • Opbevaring af adgangskoder – Administratoren erklærer, at adgangskoder opbevares i krypteret form i henhold til de nyeste standarder og retningslinjer på dette område. Det er praktisk talt umuligt at dekryptere adgangskoder til kontoer, der er angivet på webstedet.

§5 Formål med brugen af ​​cookies

  • Forbedring og fremme af adgang til hjemmesiden
  • Personalisering af tjenesten for brugere
  • Aktivering af login på hjemmesiden
  • Markedsføring, remarketing på eksterne hjemmesider
  • Vedligeholdelse af statistikker (brugere, antal besøg, enhedstyper, forbindelse osv.)
  • Levering af multimedietjenester
  • Ydelse af samfundstjenester

§6 Formål med behandling af personoplysninger

Personoplysninger, der frivilligt gives af brugere, behandles til et af følgende formål:

  • Implementering af elektroniske tjenester:
    • Tjenester til registrering og vedligeholdelse af en brugerkonto på webstedet og de dertilhørende funktioner
    • Nyhedsbrevstjenester (herunder afsendelse af reklameindhold med samtykke)
    • Tjenester til at kommentere/like indlæg på hjemmesiden uden behov for registrering
  • Kommunikation mellem administratoren og brugerne om spørgsmål vedrørende webstedet og databeskyttelse
  • Sikring af administratorens legitime interesse

Brugerdata indsamlet anonymt og automatisk behandles til et af følgende formål:

  • At føre statistik
  • Remarketing
  • Sikring af administratorens legitime interesse

§7 Cookies fra eksterne websteder

Webstedsadministratoren bruger JavaScript og webkomponenter fra partnere, der kan placere deres egne cookies på brugerens enhed. Bemærk venligst, at du kan kontrollere, hvilke cookies der er tilladt af individuelle websteder, i dine browserindstillinger. Nedenfor er en liste over partnere eller deres tjenester implementeret på webstedet, der kan placere cookies:

Tjenester leveret af tredjeparter er uden for administratorens kontrol. Disse enheder kan til enhver tid ændre deres servicevilkår, privatlivspolitikker, databehandlingsformål og metoder til brug af cookies.

§8 Typer af indsamlede data

Hjemmesiden indsamler data om brugere. Nogle data indsamles automatisk og anonymt, mens andre er personoplysninger, som brugerne frivilligt giver, når de tilmelder sig specifikke tjenester, der tilbydes af hjemmesiden.

Anonyme data indsamlet automatisk:

  • IP-adresse
  • Browser type
  • Skærmopløsning
  • Omtrentlig placering
  • Åbnede undersider på hjemmesiden
  • Tid brugt på den relevante underside af webstedet
  • Type operativsystem
  • Adresse på den forrige underside
  • Henviser adresse
  • Browsersprog
  • Internetforbindelse hastighed
  • Internetudbyder

Data indsamlet under registrering:

  • Navn / efternavn / kaldenavn
  • Login
  • E-mailadresse
  • Bopælsadresse
  • Telefonnummer
  • IP-adresse (indsamles automatisk)
  • Andre almindelige data

Data indsamlet ved tilmelding til nyhedsbrevstjenesten

  • Navn / efternavn / kaldenavn
  • E-mailadresse
  • Bopælsadresse
  • IP-adresse (indsamles automatisk)

Data indsamlet ved tilføjelse af en kommentar

  • Navn og efternavn / kaldenavn
  • E-mailadresse
  • www-adresse
  • IP-adresse (indsamles automatisk)

Nogle data (uden identificerende data) kan blive gemt i cookies. Nogle data (uden identificerende data) kan blive overført til en statistiktjenesteudbyder.

§9 Adgang til personoplysninger for tredjeparter

Som hovedregel er administratoren den eneste modtager af personoplysninger, der leveres af brugerne. Data indsamlet som en del af de leverede tjenester overføres eller sælges ikke til tredjeparter.

Adgang til data (normalt baseret på en databehandleraftale) kan gives til enheder, der er ansvarlige for at vedligeholde den infrastruktur og de tjenester, der er nødvendige for at drive webstedet, dvs.:

  • Hostingvirksomheder, der leverer hosting eller relaterede tjenester til administratoren
  • Virksomheder, hvorigennem nyhedsbrevstjenesten leveres
  • Virksomheder, der formidler onlinebetalinger for varer eller tjenester, der tilbydes på hjemmesiden (i tilfælde af købstransaktioner på hjemmesiden)

Overdragelse af behandling af personoplysninger – Hosting, VPS eller dedikerede servertjenester

For at drive hjemmesiden bruger administratoren tjenesterne fra en ekstern hostingudbyder, VPS eller dedikerede servere – <arel=”nofollow external”=”” href=”https://cyberfolks.pl/polityka-prywatnosci/”>cyber_Folks S.A.</arel=”nofollow>. Alle data, der indsamles og behandles på hjemmesiden, gemmes og behandles i tjenesteudbyderens infrastruktur, der er placeret i Den Europæiske Union. Adgang til dataene er mulig som følge af vedligeholdelsesarbejde udført af tjenesteudbyderens personale. Adgang til disse data er reguleret af den aftale, der er indgået mellem administratoren og tjenesteudbyderen.

Databehandling i forbindelse med onlinebetalinger

I tilfælde af onlinebetalinger overføres alle betalingsdata direkte af Brugeren til den enhed, der behandler betalingen – ​​<arel=”nofollow external”=”” href=”https://mobilepay.dk/hjaelp/gdpr”>MobilePay. Udvalgte data, der kræves for at gennemføre transaktionen, overføres derefter af denne enhed til den Dataansvarlige. Dataoverførslen er underlagt den aftale, der er indgået mellem den Dataansvarlige og Tjenesteudbyderen. </arel=”nofollow>

§10 Metode til behandling af personoplysninger

Personoplysninger givet frivilligt af brugere:

  • aPersonoplysninger vil ikke blive overført uden for Den Europæiske Union, medmindre de offentliggøres som følge af en individuel handling fra brugerens side (f.eks. ved at indtaste en kommentar eller et indlæg), hvilket vil gøre oplysningerne tilgængelige for alle, der besøger webstedet.
  • qPersonoplysninger vil ikke blive brugt til automatiseret beslutningstagning (profilering).
  • Personoplysninger vil ikke blive solgt til tredjeparter.

Anonyme data (uden personoplysninger) indsamlet automatisk:

  • Anonyme data (uden personoplysninger) vil blive overført uden for Den Europæiske Union.
  • Anonyme data (uden personoplysninger) vil ikke blive brugt til automatiseret beslutningstagning (profilering).
  • Anonyme data (uden personoplysninger) vil ikke blive solgt til tredjeparter.

§11 Retsgrundlag for behandling af personoplysninger

Hjemmesiden indsamler og behandler brugerdata baseret på:

  • Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EU) 2016/679 af 27. april 2016 om beskyttelse af fysiske personer i forbindelse med behandling af personoplysninger og om fri udveksling af sådanne oplysninger og om ophævelse af direktiv 95/46/EF (generel forordning om databeskyttelse)
    • Artikel 6, stk. 1, litra a
      den registrerede har givet samtykke til behandling af sine personoplysninger til et eller flere specifikke formål
    • Artikel 6, stk. 1, litra b
      behandlingen er nødvendig for at opfylde en kontrakt, som den registrerede er part i, eller for at træffe foranstaltninger på den registreredes anmodning inden indgåelse af en kontrakt
    • Artikel 6, stk. 1, litra f
      behandlingen er nødvendig af hensyn til den dataansvarliges eller en tredjeparts legitime interesser
  • Lov af 10. maj 2018 om beskyttelse af personoplysninger (Lovtidende af 2018, punkt 1000)
  • Lov af 16. juli 2004 – Telekommunikationslovgivning (Lovtidende af 2004, nr. 171, punkt 1800)
  • Lov af 4. februar 1994 om ophavsret og beslægtede rettigheder (Lovtidende af 1994, nr. 24, punkt 83)

§12 Behandlingsperiode for personoplysninger

Dane osobowe podane dobrowolnie przez Użytkowników:

Som hovedregel opbevares de angivne personoplysninger kun, så længe den tjeneste, der leveres af administratoren, varer. De slettes eller anonymiseres inden for 30 dage efter tjenestens ophør (f.eks. sletning af en registreret brugerkonto, afmelding fra nyhedsbrevslisten osv.).

En undtagelse er en situation, der kræver, at administratoren sikrer legitime formål for viderebehandling af disse data. I en sådan situation opbevarer administratoren de angivne data fra det tidspunkt, hvor brugeren anmoder om sletning, men højst i tre år i tilfælde af overtrædelse eller mistanke om overtrædelse af webstedets vilkår og betingelser fra brugerens side.

Anonyme data (uden personoplysninger) indsamlet automatisk:

Anonyme statistiske data, som ikke udgør personoplysninger, opbevares af administratoren med det formål at vedligeholde hjemmesidestatistik i en ubestemt periode.

§13 Brugerrettigheder i forbindelse med behandling af personoplysninger

Hjemmesiden indsamler og behandler brugerdata baseret på:

  • Retten til adgang til personoplysninger
    Brugere har ret til at få adgang til deres personoplysninger efter anmodning indsendt til administratoren.

  • Retten til at berigtige personoplysninger
    Brugere har ret til at anmode administratoren om straks at berigtige ukorrekte personoplysninger og/eller supplere ufuldstændige personoplysninger efter anmodning fra administratoren.

  • Retten til at slette personoplysninger
    Brugere har ret til at anmode administratoren om øjeblikkeligt at slette personoplysninger efter anmodning, der indsendes til administratoren. I tilfælde af brugerkonti indebærer sletning af data anonymisering af data, der muliggør brugerens identifikation. Administratoren forbeholder sig retten til at tilbageholde en anmodning om sletning af data for at beskytte administratorens legitime interesser (f.eks. hvis brugeren har overtrådt servicevilkårene, eller dataene er indhentet via korrespondance).
    I tilfælde af nyhedsbrevstjenesten har brugeren mulighed for at slette sine personoplysninger ved at bruge det link, der er inkluderet i hver sendt e-mail.

  • Retten til at begrænse behandlingen af ​​personoplysninger
    Brugere har ret til at begrænse behandlingen af ​​personoplysninger i de tilfælde, der er angivet i artikel 18 i GDPR, herunder at sætte spørgsmålstegn ved rigtigheden af ​​personoplysninger, efter anmodning indgivet til den dataansvarlige.

  • Retten til at overføre personoplysninger
    Brugere har ret til at få personoplysninger om brugeren fra den dataansvarlige i et struktureret, almindeligt anvendt, maskinlæsbart format efter anmodning til den dataansvarlige.

  • Retten til at gøre indsigelse mod behandling af personoplysninger
    Brugere har ret til at gøre indsigelse mod behandlingen af ​​deres personoplysninger i de tilfælde, der er angivet i artikel 21 i GDPR, efter anmodning indgivet til den dataansvarlige.

  • Ret til at indgive en klage
    Brugere har ret til at indgive en klage til den tilsynsmyndighed, der er ansvarlig for beskyttelse af personoplysninger.

§14 Kontakt til administratoren

Du kan kontakte administratoren på en af ​​følgende måder:

  • Postadresse – 7100 Vejle, Nørrebjerget 29

  • E-mailadressekontakt@skatogmoms4u.dk

  • Telefonopkald – +45 5380-0341

  • Kontaktformular – tilgængelig på: /kontakt

§15 Servicekrav

  • Begrænsning af lagring af og adgang til cookies på brugerens enhed kan resultere i, at nogle af webstedets funktioner ikke fungerer korrekt.

  • Administratoren er ikke ansvarlig for funktionsfejl på webstedet, hvis brugeren på nogen måde begrænser muligheden for at gemme og læse cookies.

§16 Eksterne links

Hjemmesiden – artikler, opslag, indlæg og brugerkommentarer – kan indeholde links til eksterne hjemmesider, som hjemmesideejeren ikke samarbejder med. Disse links og de sider eller filer, der er linket til dem, kan være farlige for din enhed eller udgøre en trussel mod dine datasikkerhed. Administratoren er ikke ansvarlig for indhold, der findes uden for hjemmesiden.

§17 Ændringer af privatlivspolitikken

  • Administratoren forbeholder sig retten til at ændre denne privatlivspolitik til enhver tid uden at underrette brugerne om brugen og udnyttelsen af ​​anonyme data eller brugen af ​​cookies.

  • Administratoren forbeholder sig retten til at ændre denne privatlivspolitik vedrørende behandling af personoplysninger til enhver tid. Brugere med brugerkonti eller dem, der abonnerer på nyhedsbrevstjenesten, vil blive underrettet om sådanne ændringer via e-mail inden for 7 dage efter ændringen. Fortsat brug af tjenesterne udgør accept af ændringerne af privatlivspolitikken. Hvis brugeren ikke accepterer ændringerne, skal de slette deres konto fra webstedet eller afmelde sig nyhedsbrevstjenesten.

  • Eventuelle ændringer i privatlivspolitikken vil blive offentliggjort på denne underside af webstedet.

  • De indførte ændringer træder i kraft ved offentliggørelsen.