GDPR informationspligt

Følgende information er en kortfattet, forståelig og gennemsigtig opsummering af oplysningerne i privatlivspolitikken vedrørende den dataansvarlige, formålet med og metoden for behandling af personoplysninger samt dine rettigheder i forbindelse med en sådan behandling, i den form, der kræves for at overholde GDPR-informationsforpligtelsen. Detaljer vedrørende behandlingsmetoden og de enheder, der deltager i denne proces, findes i den angivne politik.

Hvem er den dataansvarlige?

Persondataadministratoren (herefter benævnt administratoren) er virksomheden “

Skat og moms 4u ApS

7100 Vejle, Nørrebjerget 29

E-mail: kontakt@skatogmoms4u.dk

Tlf: +45 5380-0341

CVR: 40603387, levering af tjenester elektronisk via hjemmesiden

Hvordan kan du kontakte den dataansvarlige?

Du kan kontakte administratoren på en af ​​følgende måder:

  • Postadresse – 7100 Vejle, Nørrebjerget 29

  • E-mailadressekontakt@skatogmoms4u.dk

  • Telefonopkald – +45 5380-0341

  • Kontaktformular – tilgængelig på: /kontakt

Har administratoren udpeget en persondatainspektør?

I henhold til artikel 37 i GDPR har den dataansvarlige ikke udpeget en databeskyttelsesrådgiver.

I sager vedrørende behandling af data, herunder personoplysninger, bedes du kontakte administratoren direkte.

Hvor får vi personoplysninger fra, og hvad er deres kilder?

Data er indhentet fra følgende kilder:

  • fra registrerede
  • i tilfælde af registrering ved hjælp af sociale netværkssider, med disse personers informerede samtykke, fra disse sociale netværkssider

Hvad er omfanget af de personoplysninger, vi behandler?

Hjemmesiden behandler almindelige personoplysninger, som de registrerede frivilligt har givet (f.eks. navn, login, e-mailadresse, telefonnummer, IP-adresse osv.).

Det detaljerede omfang af behandlede data findes i privatlivspolitikken.

Hvad er formålene med vores databehandling?

Personoplysninger, der frivilligt gives af brugere, behandles til et af følgende formål:

  • Implementering af elektroniske tjenester:
    • Tjenester til registrering og vedligeholdelse af en brugerkonto på webstedet og de dertilhørende funktioner
    • Nyhedsbrevstjenester (herunder afsendelse af reklameindhold med samtykke)
    • Tjenester til at kommentere/like indlæg på hjemmesiden uden behov for registrering
  • Kommunikation mellem administratoren og brugerne om spørgsmål vedrørende webstedet og databeskyttelse
  • Sikring af administratorens legitime interesse

Hvad er retsgrundlaget for databehandling?

Hjemmesiden indsamler og behandler brugerdata baseret på:

  • Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EU) 2016/679 af 27. april 2016 om beskyttelse af fysiske personer i forbindelse med behandling af personoplysninger og om fri udveksling af sådanne oplysninger og om ophævelse af direktiv 95/46/EF (generel forordning om databeskyttelse)
    • Artikel 6, stk. 1, litra a
      den registrerede har givet samtykke til behandling af sine personoplysninger til et eller flere specifikke formål
    • Artikel 6, stk. 1, litra b
      behandlingen er nødvendig for at opfylde en kontrakt, som den registrerede er part i, eller for at træffe foranstaltninger på den registreredes anmodning inden indgåelse af en kontrakt
    • Artikel 6, stk. 1, litra f
      behandlingen er nødvendig af hensyn til den dataansvarliges eller en tredjeparts legitime interesser
  • Lov af 10. maj 2018 om beskyttelse af personoplysninger (Lovtidende af 2018, punkt 1000)
  • Lov af 16. juli 2004 – Telekommunikationslovgivning (Lovtidende af 2004, nr. 171, punkt 1800)
  • Lov af 4. februar 1994 om ophavsret og beslægtede rettigheder (Lovtidende af 1994, nr. 24, punkt 83)

Hvad er administratorens legitime interesse?

  • For at kunne fastlægge, forfølge eller forsvare krav er retsgrundlaget for behandlingen vores legitime interesse (artikel 6(1)(f) i GDPR) i at beskytte vores rettigheder, herunder blandt andet;
  • At vurdere risikoen for potentielle kunder
  • At evaluere planlagte marketingkampagner
  • Med henblik på direkte markedsføring

Hvor længe behandler vi personoplysninger?

Som hovedregel gemmes de angivne personoplysninger kun i den periode, hvor den tjeneste, der leveres af administratoren, varer. De slettes eller anonymiseres inden for 30 dage efter tjenestens ophør (f.eks. sletning af en registreret brugerkonto, afmelding af nyhedsbrevet osv.).

Under særlige omstændigheder kan denne periode forlænges for at beskytte administratorens legitime interesser. I så fald opbevarer administratoren de angivne data fra det tidspunkt, hvor brugeren anmoder om at slette dem, men højst i tre år i tilfælde af overtrædelse eller mistanke om overtrædelse af webstedets vilkår og betingelser fra den registreredes side.

Hvem er modtageren af ​​data, herunder personoplysninger?

Som regel er administratoren den eneste modtager af data.

Databehandling kan dog overlades til andre enheder, der leverer tjenester til administratoren, for at opretholde webstedets drift.

Sådanne enheder omfatter blandt andet:

  • Hostingvirksomheder, der leverer hosting eller relaterede tjenester til administratoren
  • Virksomheder, hvorigennem nyhedsbrevstjenesten leveres
  • Virksomheder, der formidler onlinebetalinger for varer eller tjenester, der tilbydes på hjemmesiden (i tilfælde af købstransaktioner på hjemmesiden)

Vil dine personoplysninger blive overført uden for Den Europæiske Union?

Personoplysninger vil ikke blive overført uden for Den Europæiske Union, medmindre de offentliggøres som følge af en individuel handling fra brugerens side (f.eks. ved at indtaste en kommentar eller et indlæg), hvilket vil gøre oplysningerne tilgængelige for alle, der besøger webstedet.

Vil personoplysninger være grundlaget for automatiseret beslutningstagning?

Personoplysninger vil ikke blive brugt til automatiseret beslutningstagning (profilering).

Hvilke rettigheder har du i forbindelse med behandling af personoplysninger?

  • Retten til adgang til personoplysninger
    Brugere har ret til at få adgang til deres personoplysninger efter anmodning indsendt til administratoren.

  • Retten til at berigtige personoplysninger
    Brugere har ret til at anmode administratoren om straks at berigtige ukorrekte personoplysninger og/eller supplere ufuldstændige personoplysninger efter anmodning fra administratoren.

  • Retten til at slette personoplysninger
    Brugere har ret til at anmode den dataansvarlige om øjeblikkeligt at slette deres personoplysninger, efter anmodning indgivet til den dataansvarlige.

    I tilfælde af brugerkonti involverer sletning af data anonymisering af data, der muliggør identifikation af brugeren.

    I tilfælde af nyhedsbrevstjenesten kan brugerne selv slette deres personoplysninger ved hjælp af linket, der er inkluderet i hver e-mail.

  • Retten til at begrænse behandlingen af ​​personoplysninger
    Brugere har ret til at begrænse behandlingen af ​​personoplysninger i de tilfælde, der er angivet i artikel 18 i GDPR, herunder at sætte spørgsmålstegn ved rigtigheden af ​​personoplysninger, efter anmodning indgivet til den dataansvarlige.

  • Retten til at overføre personoplysninger
    Brugere har ret til at få personoplysninger om brugeren fra den dataansvarlige i et struktureret, almindeligt anvendt, maskinlæsbart format efter anmodning til den dataansvarlige.

  • Retten til at gøre indsigelse mod behandling af personoplysninger
    Brugere har ret til at gøre indsigelse mod behandlingen af ​​deres personoplysninger i de tilfælde, der er angivet i artikel 21 i GDPR, efter anmodning indgivet til den dataansvarlige.

  • Ret til at indgive en klage
    Brugere har ret til at indgive en klage til den tilsynsmyndighed, der er ansvarlig for beskyttelse af personoplysninger.